Jak jsem začínal
Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Jak jsem začínal - Vlastně to všechno začal můj o dva roky mladší bratranec Vašek. Jednou se ozval telefon, z kterého se ozval Vašek a povídá "koupil jsem Trabanta". Byl to modrý kombík, ze zadu trochu bouraný (více) a díky této události mu chyběli zadní dveře. Rozhodli jsme se , že z něj uděláme kabriolet. Vzali jsme pilku na železo a jednoduše střechu odstranili , díry ve sloupkách se zalepily izolepou a kosmetické úpravy byly hotové. Ještě sehnat baterku , spravit brzdy , rozhýbat zadní kolo , odstranit zadní nárazník (po bouračce) a můžeme vyjet . Vše potřebné jsme bez problému udělali , baterku jsme sehnali trochu starší, ale po nabíjení i párkrát otočila startérem. Zkušební startování v garáži proběhlo úspěšně (naskočil a chcípl). Vytlačili jsme Trabanta z garáže a začal pokus s jízdou. Baterka byla hyn a tak jsme ho roztlačili a vyrazili na první projížďku . První zjištění bylo, že nám to nedobíjí. Žádný problém. Vzali jsme náhradní baterku (ještě horší), kanystr s benzínem a jeli jsme Trabanta vyvenčit na polňačku. Po čtyřech kilometrech byla baterka hyn , baterky jsme prohodili a pokusili se startovat - něco cvaklo a to bylo vše. Začal proces roztlačování. Jak to chytlo bratranec sešlápl plyn a hurá pryč. Ani si nevšiml, že se marně snažím naskočit na "korbu" (zadní část Trabanta).Po delším plápolání jsem se konečně dostal dovnitř. Než jsme dojeli domů Trabant zázračně začal dobíjet.

Bratranec se rozhodl koupit dalšího Trabanta, ale ten se nám velice rychle rozpadl. Přední náprava s motorem doslova odehnila od zbytku auta. Začlo to tím,že se v zatáčkách sekl volant, spolujezdec musel vylézt a nadzvednout přední nápravu. Jo taky to vůbec nebrzdilo (ani ručka). Jak začal popojíždět motor rozhodli jsme se Trabanta rozebrat. Vyndání přední nápravy s motorem bylo jednoduché - Trabanta jsme zvedli a poponesli kousek dozadu - náprava byla venku. složili jsme ho do garáže a už v ní byly dva Trabíci, Jawa 250, fechtl (pionýr,pekáč...),kolo,skříň,kamna,dveře,dvě okna,atd

Po této události začalo vylepšování kabrouše - el. ostřikovače, rádio, natírání zrezlých částí , a jiné.Cena benzínu se nám zdála příliš velká, technický benzín jsme nemohli sehnat a taky ten olej. Trabíka jsme vybavili dvěmi nádržemi a začala zkouška s naftou. Trabanta jsme patřičně zahřáli a přepli na naftu. Za chvíli za námi nebylo nic vidět a to jsme naftu neředili olejem. Začalo řádění - smyky přes ručku , zpětný smyk , hrabačka do kolečka - šlo to perfektně. Po příjezdu domů jsme zjistili, že zadní kolo mírně lítá a nalomil se nosník ( co drží př. nápravu). Co se neodvratně blížilo si asi domyslíte. Rozhodli jsme se ho prodat. Našeho miláčka jsme prodali třem borcům z Brna, kteří si pro něho jeli 70Km a odjížděli před půlnocí. Zaškolili jsme je v řízení, vypnuli jim sytič a nasměrovali na Brno. Chvíli po odjezdu začalo pršet. Prý v pořádku dojeli. Tak skončila naše Trabant mánie.Mezi tím však Vašek koupil další auto - Fiat 131 mirafiori 1600 , ale na pole je nejlepší Trabant -bezkonkurenční zrychlení. Jestli vás zajímá náš další osud s Fiatem podívejte se na Vaškovu stránku. 7.5. přibyl další Fiat -125p. Fiat a Lada mě přesvědčili, že na ježdění po silnici Trabant nebude zrovna to nejlepší (co se týká rychlosti).

Pár fotek našeho Trabíka:

Takto vypadal náš Trabant po bouračce a před renovací (jestli se tomu tak dá říkat)

Takto perfektně byl zachovalý

Té značky si nevšímejte (hezkej že)

Náš miláček po výměně volantu a přestříkání palubní desky

Nárazník nahradilo závěsné zařízení